Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Tehnici de relaxare in doar cinci minute

11-09-2015

Relaxarea nu aduce beneficii numai pentru minte, ci si pentru corp. Ea alunga stresul, tensiunea nervoasa, incordarea musculara, tine la distanta gandurile negative si este deosebit de utila pentru stoparea declinului sistemului imunitar din cauza oboselii. De asemenea, combate migrenele si sindromul colonului iritabil, cauzate de eliberarea in corp, din cauza anxietatii, a unor compusi chimici nocivi.

Tehnici de relaxare in doar cinci minute


Relaxarea nu aduce beneficii numai pentru minte, ci si pentru corp. Ea alunga stresul, tensiunea nervoasa, incordarea musculara, tine la distanta gandurile negative si este deosebit de utila pentru stoparea declinului sistemului imunitar din cauza oboselii. De asemenea, combate migrenele si sindromul colonului iritabil, cauzate de eliberarea in corp, din cauza anxietatii, a unor compusi chimici nocivi.

Beți o cana cu ceai

In loc sa va consumati din cauza agitatiei si a starii de nervozitate, luati o pauza si faceti un ceai calmant, de sunatoare, de lavanda, de busuioc sau de tei pe care sa-l sorbiti cu inghitituri mici in timp ce va eliberati mintea de probleme. Teina din acesta poate ajuta la eliminarea starii negative. Puteti adauga si o lingurita-doua de miere pentru ca aceasta continua anumiti compusi care lupta cu depresia si anxietatea.

Ciocolata neagra, o solutie la indemana

Cateva patratele de ciocolata neagra va pot ajuta sa va calmati deoarece, prin intermediul antioxidantilor continuti, aceasta regleaza nivelurile de hormon de stres numit cortizol si stabilizeaza metabolismul.

Mirositi parfumul florilor

Studiile au demonstrat ca, in numai cateva minute, o persoana afectata de stres si anxietate se poate linisti daca miroase flori parfumate. Acest lucru este determinat de linalool, un compus prezent in peste 200 de specii de plante, in special din familia ierburilor aromate, cum ar fi menta. Asadar, pentru relaxare este indicat fie sa inhalati parfumul placut al florilor si ierburilor aromate, fie sa apelati la uleiuri esentiale, mai ales de lavanda, menta, citrice, scortisoara, busuioc si trandafir.

Mestecati guma

Unele persoane declara ca reusesc sa se calmeze numai daca fumeaza. Acest obicei nociv nu trebuie incurajat si asociat cu relaxarea deoarece va contribui astfel la accentuarea dependentei de fumat. In schimb, este bine sa se mestece cateva minute o guma, preferabil mentolata, fapt ce poate contribui la scaderea nivelului de cortizol. Pentru persoanele care simt nevoia sa rontaie alimente sarate sau crocante atunci cand sunt stresate, morcovii si tulpinile de telina si frunzele sunt o solutie binevenita.

Meditatia si respiratia

Retragerea din mediul cauzator de anxietate pentru a medita, timp de numai cinci minute, poate elimina stresul. Cautati un loc confortabil si concentrati-va pe respiratie alungand orice gand. Acest truc actioneaza precum functia „Restart” de la un computer. Concentrati-va pe respiratie folosind o tehnica pranayama din yoga. Inhalati pe o singura nara si expirati incet pe cealalata nara, de sapte ori, apoi schimbati. De asemenea, in timp ce stati in liniste cu ochii inchisi puteti face un exercitiu mental care va ajuta la alungarea gandurilor negative: ganditi-va la fiecare parte a corpului, incepand de la degetele de la picioare si terminand cu fruntea, si relaxati pe rand muschii din zona respectiva.

Numarati invers

Cand simtiti ca anxietatea preia controlul mergeti intr-un loc din care puteti privi cerul si numarati invers de la 10. Repetati de cateva ori eliminand in acest timp gandurile care va dau ocol.

Automasajul

Masajul face minuni pentru relaxare, insa nu tot timpul se poate intampla sa aveti un maseur in apropiere. Asadar, este indicat sa se invete cateva tehnici de automasaj care pot detensiona rapid corpul in situatiile stresante. Printre acestea se numara masarea cefei, a tamplelor, a talpilor si a zonei de sub fiecare deget mare de la mana. Preferabil ar fi sa folositi pentru aceasta ulei esential de levantica.

Folositi o mantra ajutatoare

Tehnica ce vine tot din stravechile practici yoga, folosirea unei mantre poate fi deosebit de utila in situatiile tensionate. Repetarea unei silabe, a unui cuvant ori a unei propozitii, de nenumarate ori, ajuta la eliminarea rapida a stresului si a gandurilor negative.

Petreceti cat mai mult timp in natura

Se spune ca natura vindeca totul, si pe buna dreptate, deoarece doar cateva minute petrecute in iarba, langa un copac, sub cerul liber, au rolul de a elibera mintea de tensiune. De altfel, in Asia, spre exemplu, nu este deloc iesit din comun ca persoane imbracate in tinuta de birou sa fie vazute imbratisand cate un copac pentru a se destresa.

Faceti o plimbare

Fugiti de stres si faceti o scurta plimbare. Nu trebuie neaparat sa dureze mult, doar cinci-zece minute va pot oferi beneficii nebanuite pentru deconectarea de la atmosfera stresanta.

Ascultati muzica simfonica

Cateva minute de muzica clasica pot avea efecte uimitoare asupra mintii, dar si a corpului, in general, deoarece scade tensiunea arteriala, stabilizeaza ritmul cardiac si regleaza nivelul hormonului de stres. Inchideti ochii si concentrati-va pe instrumentele pe care le auziti imaginandu-va ca sunteti in sala de concert si va relaxati profund.

Jucati-va cu un copil sau cu un animal

Cinci minute in care imbratisati un copil sau va jucati cu un animal pot face minuni. Veti observa ca grijile si problemele se vor diminua si veti capata o doza serioasa de energie pozitiva.

Vorbiti cu un prieten

Cand nelinistea va copleseste, sunati un prieten. Povestiti-i ce simtiti si rugati-l sa va ajute sa va deconectati. O astfel de convorbire este o terapie excelenta menita sa faca ordine in senzatii si sentimente.

Apelati la comprese cu uleiuri esentiale

Desi poate parea greu de crezut, o punga cu gheata sau o compresa rece pot face minuni pentru combaterea anxietatii in doar cateva minute. Adaugati si cateva picaturi de ulei esential de menta, de citrice sau de lavanda pentru a spori efectul benefic.

Faceti putin sport

Exercitiile fizice au rolul de a alunga gandurile negative si de a da o stare de bine prin actiunea serotoninei, hormonul fericirii. Astfel, alergarea usoara, chiar si pe loc, cateva miscari de intindere a muschilor si chiar dansul vor ajuta la relaxare.

Apelati la produsele cu efect calmant

Un calmant usor, preferabil pe baza de plante, poate fi de ajutor in cazul in care simtiti ca stresul va compleseste si aveti dificultati in a va relaxa.



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau