Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Terapia prin shopping

21-11-2016

Cu toate ca mersul la cumparaturi nu este tipul conventional de terapie, acesta are efecte emotionale pozitive asupra indivizilor, prin urmare shoppingul a devenit o activitate la care te gandesti lesne ca ar putea sa-ti schimbe dispozitia.

Terapia prin shopping


Oamenii au tendinta de a face cumparaturi in momente importante din viata lor, care de multe ori fac tranzitia de la un statut la altul. De exemplu, oamenii merg mai des la magazine inainte de a se casatori sau inainte de a avea un copil. Procesul de cumparaturi, achizitiile si pregatirea pentru aceasta noua etapa de viata permit un control mai mare asupra situatiei, care, la randul sau, usureaza anxietatea. Adesea, aceste tipuri de achizitii sunt mai mari decat necesitatea reala a produsului. De multe ori, mersul la cumparaturi elibereaza de stres si anxietate, imbunatateste contactele sociale si aduce un sentiment de control asupra propriei vieti. Mersul la cumparaturi poate fi privit ca recompensa pentru un efort pe care il depunem sau o modalitate rapida de a te elibera de stresul cotidian. Orice om are doua tipuri de motive atunci cand decide sa dea bani pentru un produs sau un serviciu:

MOTIVUL AFECTIV (el pur si simplu vrea acel produs);

MOTIVUL RATIONAL, adica cel cu care isi justifica (fata se sine si fata de ceilalti) motivul afectiv.

OAMENII FAC ACHIZITII:

● Pentru imagine si statut, pentru protejarea reputatiei si a atrage admiratia celorlalti;

● Pentru a se simti bogati – in general fac achizitii de o valoare mai mare decat isi pot permite;

● Pentru a fi in stil, in tendinte;

● Pentru un hobby si pentru petrecerea timpului liber;

● Pentru placerea de a poseda lucruri frumoase, care le bucura sufletul;

● Pentru a fi sanatosi si in forma;

● Pentru a atrage sexul opus.

Oamenii, in general, nu apreciaza corect valoarea adaugata reala pe care le-o aduce un produs sau un serviciu. Valoarea adaugata/placerea pe care o percepem cand achizitionam un produs nu este identica celei resimtite atunci cand consumam acel produs.

De cate ori nu ti s-a intamplat sa cumperi ceva care in magazin ti s-a parut a fi cea mai buna optiune si, cand ajungi acasa, sa constati ca esti nemultumit sau nemultumita de alegerea facuta?

Dar trebuie avut grija, pentru ca foarte usor se poate trece in dependenta de shopping. Putem preveni acest lucru prin fixarea unui buget pe care sa nu il depasim, prin a ne da timp sa vedem daca intr-adevar ne este necesar acel lucru pe care vrem sa-l cumparam. Sa inlocuim shopping-ul cu windows-shopping, adica doar sa mergem in magazine si sa ne uitam in vitrine sau sa probam fara sa cumparam.

DORINA STAMATE

Psihoterapeut, Clinica Oana Nicolau



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau