Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Test pentru evaluarea obiceiurilor alimentare

15-12-2016

Echilibrul, alaturi de igiena de viata si alimentatia sunt esentiale pentru controlul diabetului zaharat.Iti poti verifica stilul alimentar si calitatea lui, prin efectuarea acestui test.

  Test pentru evaluarea obiceiurilor alimentare


Pentru fiecare afirmatie (raspuns „da”) acorda ti un punct, iar pentru negatie (raspunsul ”nu”) - 0 puncte.

1. Cand merg la cumparaturi:

1.1. Realizez inainte o lista de cumparaturi (astfel incat meniul sa fie echilibrat si variat zilnic).

1.2. Mananc ceva inainte de a pleca la cumparaturi.

1.3. Prefer sa cumpar produse lactate cu continut scazut in grasimi si in stare naturala, fara indulcitori.

1.4. Cumpar mereu fructe de sezon.

1.5. Cumpar legume pentru toata saptamana.

1.6. Citesc mereu compozitia produselor pe care le cumpar.

1.7. Evit produsele prea sarate sau prea dulci.

Daca ai un total de mai putin de 5 puncte, fii mai atent la cumparaturi si incepe prin a face o lista de cumparaturi. Verifica sa cumperi mereu fructe si legume diferite, de preferat de sezon.

2. Consumi o cantitate adecvata de fructe si legume?

2.1. De cate ori pe zi consumi fructe (de exemplu, 1 portie = 1 mar =1 para = o portocala = 2 mandarine)?

✦ Niciodata (0 puncte).

✦ O data (1 punct).

✦ De 2, 3 ori pe zi (2 puncte).

2.2. De cate ori pe zi consumi legume verzi in stare proaspata?

✦ Niciodata (0 puncte).

✦ O data pe zi (1 punct).

✦ O data sau de doua ori pe zi (2 puncte).

2.3. De cate ori pe zi mananci legume si fructe verzi si coapte?

✦ Niciodata (0 puncte).

✦ O data pana la de 3 ori pe zi (1 punct).

✦ De cinci ori pe zi (2 puncte).

Daca ai cel putin 5 puncte, incearca sa consumi cel putin 5 portii de legume si fructe pe zi.

Daca ai mai putin de 3 puncte, mai fa eforturi. De exemplu, consuma la desert o salata de fructe, la aperitiv, o salata de morcov ras, privilegiaza o garnitura de legume in locul orezului sau pastelor.

3. Consumi o cantitate adecvata de lipide?

3.1. De cate ori pe zi obisnuiesti sa consumi branzeturi?

✦ O data pe zi (0 puncte).

✦ De doua sau de mai multe ori pe zi (1 punct).

3.2. De cate ori pe saptamana mergi la restaurant?

✦ O data pe saptamana (0 puncte).

✦ Mai mult de o data pe saptamana (1 punct).

✦ Mai mult de trei ori pe saptamana (2 puncte).

3.3. De cate ori pe saptamana obisnuiesti sa mananci urmatoarele alimente: cartofi prajiti, pizza sau tarte sarate?

✦ O data (0 puncte).

✦ Mai mult de doua ori (1 punct).

✦ Mai mult de patru ori (2 puncte).

3.4. Cat de frecvent consumi feluri de mancare cu sosuri?

✦ O data (0 puncte).

✦ De doua ori sau mai mult (1 punct).

✦ Mai mult de patru ori (2 puncte).

Daca ai cumulat mai mult de patru puncte, inseamna ca ai un consum mai mare de grasimi.

Incerca sa nu consumi pizza mai des de doua ori pe saptamana.

Nu consuma mai mult de o portie de branzeturi pe zi deoarece, desi sunt bogate in calciu, branzeturile sunt bogate in grasimi.

Obisnuieste-te sa eviti utilizarea untului si a smantanii in prepararea mancarii. Prefera uleiul de masline sau uleiul de floarea-soarelui.

4. Organizarea zilnica a meselor

4.1. Nu iau niciodata micul dejun (ori beau doar un ceai sau o cafea).

4.2. Iau cel putin o masa pe zi in fata televizorului.

4.3. Mi se intampla sa iau masa de pranz pe fuga, in picioare.

4.4. Mananc in mai putin de 20 de minute.

4.5. Imi place sa mananc frecvent intre mese.

4.6. Mi se intampla frecvent sa sar din mese.

Daca ai cumulat trei puncte, este cazul sa faci un efort pentru a-ti corecta comportamentul alimentar.

Daca ai cumulat mai mult de 5 puncte, este cazul sa modifici atitudinea fata de modul in care mananci. Micul dejun este esential.

5. Echilibrarea modului de a manca

5.1. Simt nevoia sa mananc atunci cand sunt stresat(a) sau obosit(a).

5.2. Simt nevoia sa mananc de indata ce ajung acasa de la serviciu.

5.3. Beau un pahar de vin la fiecare masa.

5.4. Nu ma simt niciodata satul(a).

5.5. Mananc repede.

5.6. Sunt balonat(a) dupa ce mananc.

Daca ai intre trei si sase puncte, este timpul sa-ti organizezi mai bine felul de a manca.

Daca ai mai mult de sase puncte, inseamna ca alimentatia este dezechilibrata. Alimentatia pentru tine nu este doar un moment de placere, ci o necesitate de compensare. Fii mai destins, mai relaxat, mananca mai incet, mai echilibrat!

In momentul in care ai depistat ca ai putea avea o tulburare de comportament alimentar,relaxeaza-te si incepe prin a te informa, a cauta echilibrul si avantajele alimentatiei mai sanatoase.



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau