Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Tine tensiunea arteriala sub control cu ajutorul alimentelor sanatoase!

05-12-2014

Hipertensiunea arteriala este una dintre cele mai frecvente conditii medicale, afectand aproximativ 40% din populatie. Desi medicamentele hipertensive pot trata cu succes hipertensiunea, deseori acestea prezinta efecte secundare sau, in unele cazuri, nu sunt bine tolerate de catre pacienti. Din acest motiv, interesul pentru metodele naturale de scadere a tensiunii este tot mai crescut.

Tine tensiunea arteriala sub control cu ajutorul alimentelor sanatoase!


Hipertensiunea arteriala este una dintre cele mai frecvente conditii medicale, afectand aproximativ 40% din populatie. Desi medicamentele hipertensive pot trata cu succes hipertensiunea, deseori acestea prezinta efecte secundare sau, in unele cazuri, nu sunt bine tolerate de catre pacienti. Din acest motiv, interesul pentru metodele naturale de scadere a tensiunii este tot mai crescut. Tensiunea arteriala poate fi tinuta sub control prin adoptarea unei diete bogate in nutrienti si bazate pe alimente cu continut redus de sare, care, asociata tratamentului medicamentos, creste considerabil efectele benefice ale acestuia si poate reduce, in timp, numarul medicamentelor prescrise.

Cum putem controla tensiunea arteriala prin alimentatie? Scaderea tensiunii arteriale poate fi obtinuta, in mod natural, prin reducerea consumului de sare (la 1,5 g/zi) si cresterea consumului de potasiu (la 4,7 g/zi). Unul dintre efectele nedorite ale exce­sului de sare este retentia apei in orga­nism, care provoaca cresterea presiunii arteriale.

Potasiul este recunoscut ca fiind cel mai eficient remediu natural impotriva hipertensiunii, contracarand efectele negative ale sodiului si avand proprietati diuretice. Nivelul potasiului din organism poate fi crescut prin consumul de banane, avocado, prune, peste, nuci, seminte, cartofi dulci, cereale integrale etc.

Un alt mineral important in tinerea sub control a tensiunii arteriale este calciul; potrivit studiilor, 1 g-1,5 g de calciu pe zi reduce considerabil riscul de hipertensiune. Cea mai importanta sursa alimentara de calciu este iaurtul (170 g contin 0,3 g de calciu), care, in plus, asigura si o digestie sanatoasa. Un aport insemnat de calciu, fier, fibre, vitaminele A si C poate fi adus organismului prin consumul de vegetale cu frunze verzi (de exemplu, spanacul), care trebuie sa reprezinte o parte importanta din dieta zilnica a persoanelor hipertensive.

Sanatatea inimii si a vaselor de sange este influentata si de nivelul magneziului din organism, un deficit al acestuia putand cauza cresterea tensiunii arteriale. Magneziul sustine dilatarea vaselor de sange, previne spasmele la nivelul muschiului cardiac si aritmia. Necesarul zilnic de magneziu poate fi asigurat prin cresterea consumului de peste, nuci, migdale, soia, vegetale cu frunze verzi, cereale integrale, leguminoase, fructe uscate etc.

Desi schimbarea stilului de viata si adoptarea unui regim alimentar sanatos joaca un rol important in reducerea tensiunii arteriale, tratamentul medicamentos nu trebuie modificat sau intrerupt fara acordul medicului curant. Pentru a monitoriza permanent valorile tensiunii arteriale, este important ca pacientii diagnosticati sau cei care prezinta risc de hipertensiune sa detina un tensiometru digital de brat, validat clinic, care sa le ofere date exacte despre valorile tensiunii arteriale si in afara consultului medical.




Comentarii

Anton V.
am retinut si voi urma sfatul.va multumesc.Anton.

Lasa-ne comentariul tau