Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Trei metode pentru combaterea stresului

02-05-2019

Stresul este unul dintre principalii factori de risc pentru sănătatea noastră și o parte din ce în ce mai mare din viața noastră de zi cu zi. Nu degeaba, de fiecare dată când medicii ne vorbesc despre prevenția afecțiunilor cardio-vasculare și cancerului, ne spun să reducem stresul. La fel și specialiștii în infertilitatea de cuplu și obstetricienii, deoarece stresul este una dintre cauzele infertilității și a avorturilor spontane. Fără să ne dăm seama, stresul își pune amprenta asupra noastră, dar avem la îndemână mai multe metode ca să îl combatem.

Trei metode pentru combaterea stresului


Meditează, relaxează-te, fă mișcare!

Activitatea fizică declanșează o multitudine de procese în organismul nostru care contribuie la reducerea stresului. Alege orice activitate fizică îți face plăcere și fă mișcare cel puțin moderată, timp de minim 30 de minute pe zi. Sau cei 10.000 de pași zilnici pe care îi puteți monitoriza folosind diferite gadgets sau aplicații pe telefon. Poți alege să practici Yoga, Pilates, Tai-chi, care te echilibrează energetic, dar își și tonifică organismul.

Meditația este una dintre cele mai populare metode de combatere a stresului. Numai 10-20 de minute pe zi de meditație, ne ajută să ne relaxăm întregul organism și să reducem nivelul hormonilor de stres. Dacă nu știți cum și ce să faceți, există o mulțime de tutoriale online și aplicații gratuite de telefon. În timp, practicând periodic meditația, corpul va deveni mai rezistent la stres, deci scade riscul pentru complicații sau afecțiuni grave. În timpul meditației și după ți se normalizează respirația și tensiunea arterială, îți mai scad pulsul (care e crescut în perioadele de stres), crește nivelul de oxigenare al organismului, ți se reduce nivelul hormonilor de stres (cortizol, adrenalină), ți se îmbunătățește imunitatea, mintea ta este liberă și liniștită, iar creativitatea crește.

Ia anumite suplimente antistres

Mixul de magneziu cu vitamina B6 face minuni în perioadele stresante. Vitamina B6 (piridoxina) este esențială pentru  funcționarea corespunzătoare a sistemului nervos central și contribuie la menținerea stării de sănătate a sângelui  (are un rol important în formarea hemoglobinei), a vaselor sangvine și producerea de anticorpi de către celulele imune. De obicei ne luăm necesarul de vitamina B6 din alimentație (carne de porc sau pasăre, pește, cereale – pâine din făină îmbunătățită, ouă, legume, soia, alune, lapte, cartofi, cereale cu adaos de vitamine). Dar absorbția acestei vitamine este afectată negativ dacă iei anticoncepționale și/ sau consumi alcool, în cazul anumitor tratamente, dacă ai o dietă bogată în proteine sau ești însărcinată sau alăptezi. Doza zilnică recomandată pentru un adult (19-64 de ani) este de 1,4mg pentru un bărbat și 1,2mg pentru o femeie). În farmacii se regăsește în diferite suplimente sau complex de vitamine și minerale sau în combinație cu magneziu.

Magneziul este vital pentru funcționarea celulelor deoarece activează peste 300 de enzime din întregul organism. Cca 60% este stocat în oase și dinți, restul regăsindu-se în mușchi și țesuturile moi și în sânge. Mai mult, magneziul contribuie la menținerea normală a tensiunii arteriale și la buna funcționare a inimii. În mod normal, ar trebuie să ne luăm suficient magneziu din alimentație, dacă ne hrănim echilibrat (vegetale cu fructe verzi – spanac, nuci și alune, orez brun, mâine – în special integrală, pește carne, lactate. Doza zilnică recomandată pentru adulți (19-64 de ani) este de 300mg pentru un bărbat și 270mg pentru o femeie.

Uleiurile esențiale ne pot ajuta

Există anumite uleiuri esențiale care te ajută să completezi tabloul și să reduci la minim stresul zilnic. Fie că folosești un difuzor, fie că le pun în apa de baie, te poți bucura din plin de efectele binefăcătoare ale plantelor. Lavanda, trandafirul, tămâia, bergamota, lămâia, scorțișoara, lemnul de trandafir, ylang-ylang sunt unele dintre opțiunile la îndemână. Unele pot fi adăugate și în ceai, cafea sau în cremele de corp, dar cu măsură. Pe lângă beneficiile antistres, unele au proprietăți antivirale și antiinfecțioase (ne cresc imunitatea), dar pot da și reacții neplăcute.

Doar n cazul aromoterapiei, trebuie să iei în calcul factorul alergenic. Dacă ai anumite probleme de sănptate (alergii, astm), discută cu un medic înainte de a apela la uleiurile esențiale.



Tu cum îți reduci stresul zilnic?




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau