Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Trucuri pentru reducerea simptomelor neplacute ale sindromului premenstrual

08-01-2018

Sindromul premenstrual se manifesta in partea a doua a ciclului menstrual prin schimbari fizice si/sau emotionale, resimtite de mare parte dintre femei, mai ales de cele care au intre 20 si 30 de ani. Potrivit statisticilor, aproximativ 80% dintre femei resimt cel putin o data in viata simptome tipice sindromului premenstrual, 30-40% se plang ca aceasta problema le tulbura activitatile de zi cu zi, iar 3-8% sunt serios afectate de aceste efecte secundare.

Trucuri pentru reducerea simptomelor neplacute ale sindromului premenstrual


Simptomele neplacute ale sindromului premenstrual apar dupa ovulatie, insa sunt resimtite accentuat cu putin timp inainte de menstruatie. Peste 200 de semne diferite au fost asociate cu aceasta problema, insa printre cele mai importante se numara: ingrasarea prin retentia de lichide, cresterea poftei de mancare, balonare, constipatie, umflarea si sensibilitatea sanilor, acnee, pofta de dulce sau de alimente sarate, lipsa de energie, scaderea libidoului, migrene, nervozitate si agresivitate, depresie, anxietate, insomnie si scaderea puterii de concentrare.

Aceste simptome sunt cauzate de modificarile care au loc in sistemul endocrin in perioada cuprinsa intre ovulatie (intre ziua 10 si ziua 22 a ciclului menstrual) si prima zi de menstruatie. Acest lucru se intampla deoarece organismul se pregateste de o eventuala sarcina si hormonii produsi de hipotalamus, de glanda pituitara, de glanda tiroida, de suprarenale si de ovare trimit diverse mesaje spre restul organismului, iar aceste semnale pot perturba tot corpul aducand diverse modificari, de la nivelul de energie pana la schimbari dispozitie si fluctuatii in greutate.

Atentie! In cazul femeilor care se confrunta inainte de menstruatie cu tulburari severe de dispozitie, migrene puternice, tulburare bipolara, depresie accentuata si crize de anxietate este posibil sa aiba sindrom disforic premenstrual. In acest caz este necesara interventia unui medic de specialitate.

Simptomele neplacute pot fi reduse, prin administrarea, la recomandarea medicului, cu cateva zile inainte de menstruatie, a unor suplimente cu vitamina B6, vitamina E, fier, calciu, magneziu si zinc.

De asemenea, se limiteaza stresul si se reduce aportul de cofeina, zahar si sare.

In plus, se recomanda un program de exercitii fizice regulate, yoga si meditatie, dar si o alimentatie in care predomina fructele si legumele proaspete.

Una dintre plantele eficiente pentru combaterea efectelor neplacute ale sindromului premenstrual este mielareaua (Vitex agnus castus) care influenteaza productia de estrogen si simptomele neplacute.

Si uleiul de luminita noptii, bogat in acid gamma-linoleic, are influenta pozitiva asupra prostaglandinelor, usurand senzatiile neplacute dinainte de menstruatie.

O cura cu Ginkgo biloba reduce sensibilitatea sanilor, retentia de lichide, depresia si lipsa de energie si concentrare.

De asemenea, sunt indicate produsele prezente in farmacii realizate pe baza unei combinatii de plante si substante pentru reducerea semnelor neplacute in perioada premenstruala, dar si reglarea ciclului.




Comentarii

Lasa-ne comentariul tau