Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Vitamine esentiale pentru par

31-03-2017

Pentru a fi sanatos mereu, parul tau are nevoie, asemenea pielii si unghiilor, de anumite vitamine si minerale. De aceea, este esential sa cunoastem vitaminele de care parul are nevoie si sa le includem in meniul nostru zilnic, evitand in felul acesta un deficit care sa-i dauneze.

Vitamine esentiale pentru par


 Cele mai importante vitamine pentru par pot fi asimilate din suplimente sau consumand anumite alimente. In cazul in care doresti sa apelezi la suplimente, este indicat sa consulti un medic specialist sau sa intrebi farmacistul.

Stiai ca parul este construit in proportie de 90% din proteine, mai exact, din keratina? Specialistii sustin ca persoanele care nu consuma suficient de multe proteine se pot confrunta cu un deficit de keratina, ajungand sa le cada parul.

In plus, lipsa keratinei face ca parul sa-si piarda din stralucire si sa fie tern, firul de par subtiindu-se mult.

Iata care sunt cele mai bune vitamine pentru sanatatea parului tau:

Vitamina A contribuie la hidratarea scalpului si tine matreata la distanta. Aceasta se gaseste din belsug in oua, ficat, fasole, spanac, morcovi, lapte, pere, caise.

Atentie! Excesul de vitamina A duce in timp la caderea parului.

Vitamina D stimuleaza foliculul firului de par, ajutandu-l sa creasca sanatos. De aceea, este indicat sa consumi cat mai des somn, cereale, ciuperci, fiindca acestea sunt surse de vitamina D.

Vitamina C ajuta la producerea colagenului care stimuleaza alungirea foliculului de par, fiind o vitamina minune pentru mentinerea unui par sanatos. Aceasta se gaseste in citrice, ardei grasi,broccoli, capsuni, mango, ananas, kiwi, rosii sau cartofi.

Vitamina E este un antioxidant eficient. Aceasta contribuie la indesirea parului, dandu-i si stralucire, fiind o solutie foarte buna pentru varfurile despicate, pe care le regenereaza. Se gaseste in spanac, nuci, seminte, rosii, kiwi, uleiurile vegetale si germenii de grau.

Vitamina H sau biotina contribuie la intarirea firului de par ars la varfuri. De asemenea, este un aliat de nadejde impotriva caderii parului. In alimentatie o poti include mancand oua, nuci, avocado, banane, orez, fulgi de ovaz. In afara de biotina sunt si alte cateva vitamine din complexul B care ajuta la prevenirea caderii parului. Astfel, vitamina B5 creste densitatea parului, iar vitamina B12 este de un real ajutor daca doresti sa-ti creasca mai repede podoaba capilara si sa ai un par cu adevarat sanatos.

Uleiul de ricin, prietenul parului

Uleiul de ricin este foarte bun atunci cand iti doresti un par sanatos si puternic. Astfel, daca-l folosesti saptamanal, el va ajuta la cresterea parului. In plus, hidrateaza parul dandu-i stralucire si previne deteriorarea lui.

Specialistii in cosmetica sustin ca uleiul de ricin se aplica pe parul uscat, la radacina firului de par. Ulterior, dupa aplicare, parul se inveleste intr-un prosop si se lasa uleiul sa actioneze timp de 30 de minute. Dupa aceea parul se spala bine cu sampon. Daca doresti rezultate si mai bune, poti realiza un amestesc din ulei de ricin, fiole de vitamina B6, vitamina A si E – pe care le gasesti la farmacie – si un galbenus.



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau