Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site va exprimati acordul pentru folosirea acestora. Vezi mai multe detalii. [x]

O farmacie cum toate ar trebuisa fie

Vitaminele si mineralele intaresc imunitatea

21-11-2016

Frigul, vantul, umezeala aduc cu sine tot felul de viroze si raceli. Primul pas pe care trebuie sa-l faci, daca vrei sa fii sanatos, este sa te hranesti corespunzator. Meniul sanatos este principala componenta in constituirea unei imunitati puternice. De aceea, este indicat sa acorzi importanta cuvenita alimentatiei, iar micul dejun sa fie consistent.

Vitaminele si mineralele intaresc imunitatea


 Conform nutritionistilor, micul dejul trebuie sa acopere 30% din aportul zilnic de calorii. Nu trebuie sa uitam ca iarna, micul dejun este bine sa fie mai consistent, deoarece organismul are nevoie de un plus de energie pentru a se adapta la frig. Lactatele, ouale, cerealele, fructele proaspete ar fi indicat sa nu lipseasca de pe masa ta, dimineata. 

Iata ce alimente iti intaresc imunitatea iarna: 

Vitaminele si mineralele sunt esentiale pentru buna functionare a organismului in sezonul rece, iar fructele proaspete sunt exact ce-ti trebuie. Consuma cu incredere portocale, mandarine, kiwi si grepfrut, care au un continut bogat de vitamina C. Este stiut faptul ca vitamina C are un rol esential in producerea de anticorpi, in prevenirea si reducerea simptomelor virozelor respiratorii. Ei bine, aceleasi proprietati au potasiul si magneziul din mere, pere, gutui, banane.

Si dovleacul poate avea un aport important de vitamine si minerale. Asa ca il poti consuma cu incredere. 

Usturoiul este considerat un adevarat antibiotic natural. Aminteste-ti ca, daca  il vei consuma zilnic, va tine la distanta racelile. In plus, usturoiul contine, in afara de antioxidanti puternici, si alicina, substanta care aju¬ta la eliminarea bacteriilor daunatoare si virusurilor. 

Ceapa este si ea un prieten de nadejde al imunitatii puternice. Aceasta contine peste 20 de substante antivirale si antibacteriene, fiind considerata un aliment care lupta eficient impotriva racelii. In plus, aceasta contribuie si la intarirea oaselor si articulatiilor, avand in egala masura efect benefic si asupra sistemului cardiovascular. 

Varza este bogata in vitaminele C si A, are proprietati antiinflamatoare si contine o multitudine de antioxidanti.

Rosiile sunt o reala sursa de sanatate, ele continand cantitati mari de vitamina C. Practic, 100 de grame de rosii asigura 40% din necesarul zilnic de vitamina C, asa ca le puteti consuma cu incredere.

Castravetii contin potasiu, fosfor, calciu, magneziu, fier, zinc, vitaminele C, B1, B2, B6. Fiind atat de bogati in nutrienti si vitamine, castravetii sustin circulatia sangvina, normalizeaza tensiunea arte¬riala si detoxifica organismul. 

Ceaiul verde este considerat o sursa buna de antioxidanti, cu actiune benefica asupra organismului. Substantele continute de ceaiul verde ajuta mult sistemul imunitar.

Echinacea, planta minune 

Organismul poate fi fortificat si printr-o serie de suplimente naturale. Des folosite in acest sens sunt cele care contin echinacea, iar in farmacii se gasesc sub forma de ceaiuri, siropuri si tablete. Specialistii sustin ca echinacea stimuleaza activitatea limfocitelor si creste numarul si activitatea celulelor sistemului imunitar. In plus, ea este recunoscuta pentru efectele benefice pe care le adu-ce in cazul unor afectiuni ginecologice, dar si dermatologice. Raceala, tusea, gripa sau alte afectiuni respiratorii pot fi ameliorate cu ajutorul suplimentelor alimentare ce contin echinacea.



 



Comentarii

Lasa-ne comentariul tau